بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد چه موقعی است؟

چهزمانی مناسب خرید سیسمونی نوزاد است؟

از همان لحظات ابتدایی پس از مثبت شدن تست بارداری، مطمئنا یکی از چیزهایی که به ذهن پدران و مادران خطور می‌کند، خریدن یک سیسمونی زیبا و دوست داشتنی و در عین حال همه چیز تمام است. اما زمانی که به لیست بلند بالایی که برای سیسمونی نوزاد خود آماده کرده‌اید نگاه کنید، این سوال برایتان پیش خواهد آمد که آیا تمام این وسایل ضروری هستند؟ و یا اینکه اصلا از چه زمانی باید شروع به خریدن اقلام سیسمونی نوزاد خود کنید. در این بلاگ از الا در ارتباط با بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد صحبت کرده و شما را کامل راهنمایی خواهیم کرد.

 

چه زمانی سیسمونی بخریم؟

بدون شک خریدن سیسمونی برای والدینی که به تازگی و برای اولین بار صاحب فرزند می‌شوند بسیار هیجان انگیز است و می‌خواهند که همه چیز را خیلی سریع خریداری کرده و آماده کنند. اما توصیه می‌کنیم که تا پایان سه ماهه اول بارداری دست نگه دارید. چرا این حرف را میزنیم؟ چون که احتمال سقط جنین و همینطور عدم تشکیل قلب در سه ماهه اول بارداری بسیار زیاد است، بنابراین در ابتدا لازم است تا شما والدین عزیز از صحت و سلامت نوزاد خود اطمینان کامل حاصل کرده و سپس نسبت به خرید سیسمونی اقدام فرمایید.

 

به این نکته توجه داشته باشید که اگر پیش از تمام شدن سه ماهه اول بارداری سیسمونی نوزاد را خریداری کرده و نوزاد به هر دلیلی سقط شود، حضور تمام اسباب و اقلام سیسمونی او در منزل شما سبب ناراحتی شما و باقی ساکنین منزل خواهد بود. در کنار این مقوله به علت تفاوت های رنگی بین سیسمونی نوزاد دختر و پسر، بهتر است که پس از تعیین جنسیت او به سراغ خرید سیسمونی بروید.

 

از طرف دیگر، اقدام دیر وقت برای خرید سیسمونی نیز خود مشکل آفرین خواهد بود. ما به شما توصیه می‌کنیم که نهایتا تا پایان ماه هشتم بارداری، خرید اقلام ضروری و مهم سیسمونی را به پایان برسانید تا با خیال آسوده تر و راحت تری به روز های زایمان خود نزدیک شوید. در این میان بهتر است که بلاگ ساک لوازم ضروری بیمارستان نوزاد را هم مطالعه کنید چرا که در آن به شما چک لیستی از مهمترین اقلام مورد نیاز برای روز زایمان در بیمارستان را معرفی کرده‌ایم.

چه زمانی سیسمونی بخریم

نکات مهمی که پیش از خرید سیسمونی باید به آن توجه کنید

پس از معین کردن بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد، لازم است تا مهمترین نکات در ارتباط با این موضوع را به شما گوشزد کنیم.. این نکات عبارتند از:

 

بودجه خرید مشخص داشته باشید

سعی کنید حتما پیش از شروع به خرید سیسمونی برای نوزاد، بودجه‌ی خود را در نظر گرفته و یک سقف مالی مشخص برای آن تعین کنید. در این صورت شما هوشمندانه تر خرید کرده و در ابتدای امر، مهمترین و ضروری ترین لوازم مورد نیاز نوزاد را خریداری می‌کنید. با این حال اگر در انتها، پولی برای خرید دیگر لوازم موجود در چک لیست سیسمونی شما بود، می‌توانید به سراغ آن نیز بروید. در این بخش به شما توصیه می کنیم که بلاگ لوازم ضروری اتاق نوزاد را مورد مطالعه قرار دهید.

 

تجمل گرایی را کنار بگذارید

به یاد داشته باشید که شما سیسمونی نوزاد را برای فراهم کردن آرامش و آسایش نوزاد خود تهیه می‌کنید نه برای چشم و هم چشمی با اقوام و دوستان و آَنایان. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، بهتر است که از خرید لوازم ضروری گران قیمت و یا لوازم غیر ضرور به کلی صرف نظر کرده و به جای آن مهمترین اقلام مورد نیاز نوزاد خود را تهیه و تدارک ببینید.

نکات مهمی که پیش از خرید سیسمونی باید به آن توجه کنید

از خرید لوازم اضافی و غیر ضرور پرهیز کنید

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر و تورم حاکم بر جامعه، قیمت تقریبا تمام اجناس موجود در بازار به صورت لحظه ای دچار تغییر می‌شود و به درستی نمی‌توان برای خرید خیلی از لوازم برنامه ریزی کرد به همین دلیل بهتر است که به منظور صرفه جویی کردن در بودجه و همینطور تسهیل خریدار سیسمونی نوزاد، از تهیه کردن لوازم غیر ضروری و اضافی بپرهیزید. تعدادی از این اقلام غیر ضرور سیسمونی نوزاد عبارتند از : 

. روروئک نوزاد

. تاب برقی

. استریلایزر

. شلوار های جوراب دار

. لباس های نامناسب برای فصل

. شنل شیردهی

. اسباب بازی های نامناسب سن نوزاد

. کریر

. صندلی غذاخوری

. تشک تعویض نوزاد

. مینی واشر

. ظروف غذاخوری اضافه

 
در این بخش به شما پیشنهاد میکنیم که برای کسب اطلاعات کامل تر و آشنایی با لوازم اضافی سیسمونی، حتما بلاگ وسایل اضافی و غیرضروری برای سیسمونی نوزاد را مورد مطالعه قرار دهید.

کیفیت لوازم سیسمونی را مدنظر قرار دهید

به یاد داشته باشید که تقریبا تمام لوازمی که به عنوان سیسمونی برای نوزاد خود تهیه می‌کنید، قرار است که چندین سال مورد استفاده قرار بگیرد به همین دلیل در حین خرید، حتما از کیفیت و دوام لوازم اطمینان کامل حاصل کرده و تنها از مراکز و فروشگاه‌ های معتبر همچون الا خرید خود را انجام دهید.

 

فضای منزل و ابعاد اتاق خواب نوزاد را در نظر بگیرید

بدیهی است که شما نمیتوانید یک تخت خواب دونفره با سایز بسیار بزرگ را به همراه بسیاری از اقلام دیگر در یک اتاق چهار متری کوچک و مناسب نوزاد قرار دهید پس بهتر است که حتما پیش از تهیه هرگونه لیست خرید سیسمونی نوزاد، به این مورد توجه کنید که فضای در دسترس شما چند متر مربع است و چه لوازمی را می‌توان در آن به درستی جای داد.

 

در کنار این مطلب باید توجه داشته باشید که اگر مستاجر هستید، بهتر است لوازمی را برای سیسمونی نوزاد خود انتخاب کنید که برای حمل نقل مناسب بوده و دست و پا گیر نباشند. در این بخش بهتر است تا بلاگ 5 اشتباه رایج در چیدمان اتاق نوزاد را مطالعه کنید.

فضای منزل و ابعاد اتاق خواب نوزاد را در نظر بگیرید

 

لیست لوازم ضروری سیسمونی برای نوزاد

با توجه به این مسئله که بهترین زمان برای خرید سیسمونی در بازه ماه چهارم الی هشتم بارداری است، به کمک لیست خریدی که در ادامه برای سیسمونی نوزاد در اختیارتان قرار می‌دهیم، می‌توانید برای خرید سیسمونی اقدام کنید؛

 

پوشاک و لباس: ست بیمارستانی نوزاد، سرهمی بدون جوراب، سرهمی جورابدار، پاپوش، دستکش، کلاه کرکی، کلاه نخی، بادی، لباس جلو دکمه دار و پیشبند.

نکته لازم به ذکر این است که به منظور جلوگیری از اتلاف هزینه و خرید لباس اضافی، می‌توانید از هر سایز لباس 2 الی 3 دست تهیه کنید. همچنین برخی از لباس ها مناسب فصل زمستان بوده و در صورتی که نوزاد شما در فصل بهار یا تابستان به دنیا می‌آید، الزامی به تهیه آن لباس ها به همراه بقیه اقلام سیسمونی ندارید.

 

اقلام مربوط به خواب نوزاد: سرویس خواب از جمله کمد، تخت و بوفه یا ویترین، گهواره، سرویس خواب مسافرتی نوزاد، آویز تخت، تشک، بالش، پتو، پشه بند، قنداق نخی و قنداق فرنگی

 

لوازم مورد نیاز برای تغذیه نوزاد: صندلی مخصوص غذا خوردن کودک و نوزاد، سرویس قابلمه، داروخوری، سرلاک خوری، ظرف غذاخوری، لیوان نی دار، شیشه شیر، شیردوش، پستانک و شیر خشک (در صورتی که شیر مادر خشک شده باشد و نیاز باشد به دستور پزشک نوزاد از شیر خشک تغذیه کند).

 

لوازم بهداشتی: ناخن گیر، سوهان، قیچی، دندانگیر، تب سنج، پوآر بینی، پد سینه، گوش پاک کن، پوشک، دستمال مرطوب، خشک کن نوزاد، زیر انداز تعویض، کرم سوختگی مخصوص نوزاد و کرم مرطوب کننده سازگار با پوست نوزاد.

 

اقلام مربوط به حمام: وان حمام مخصوص نوزاد، شامپو سر و شامپو بدن و سرویس حوله نوزاد که می‌توانید به صورت تکی نیز تهیه کنید.

 

اقلام مورد نیاز برای خارج از منزل و گردش: ساک لوازم نوزاد، کریر، کالسکه و صندلی ماشین.

 

سخن پایانی 

در این بلاگ از الا سعی بر آن داشتیم تا شما والدین محترم را با اهمیت بهترین زمان برای خرید سیسمونی نوزاد آشنا کنیم. همانطور که گفتیم، هدف اصلی از خرید سیسمونی، تامین آرامش و آسایش نوزاد است، به همین دلیل بهتر است که با پرهیز از تجمل گرایی و چشم و هم چشمی های بی مورد با دیگر اقوام و دوستان، با توجه به میزان فضای موجود در منزل و همینطور بودجه‌ی تخصیص داده شده به خرید سیسمونی، نسبت به خرید مهمترین اقلام مورد نیاز خود و نوزاد عزیزتان اقدام کنید.

 

مطلب های تصادفی